Formuláře, elektronická podání

Základní informace o formulářích

Formuláře v resortu ČÚZK

Formuláře v resortu zeměměřictví a katastru nemovitostí poskytují veřejnosti snazší komunikaci ve styku s veřejnou správou v oblasti katastru nemovitostí a slouží ke sjednocení podání do úřadů resortu. Tj. usnadňují práci občanům a zjednodušují práci zaměstnancům jednotlivých úřadů v resortu. Většina nabízených formulářů je postupně předělávána do editovatelného formátu .pdf, který poskytuje větší komfort při jejich vyplňování. Pro vytvoření návrhu na vklad doporučujeme využít interaktivní aplikaci odkaz se otevře v novém okně, která značně zjednodušuje proces vyplnění návrhu na vklad. Všechny dostupné tiskopisy jsou volitelné, s výjimkou formuláře pro návrh na vklad, který je povinný a to v souvislosti s ustanovením § 66 odst. 1 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí a Vyhláškou č. 359/2013 Sb., o stanovení vzoru formuláře pro podání návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu.
Základní informace o elektronickém podání

Elektronická podání

Elektronickým podáním je myšleno doručování elektronických dokumentů s elektronickým podpisem (formou datových zpráv).


Technické parametry a pravidla pro doručování najdete na stránce Informace o elektronickém podání.

Další informace týkající se podání v elektronické podobě jsou dostupné na úředních deskách správních orgánů zeměměřictví a katastru.

Leták s praktickými informacemi, jak správně a jednoduše požádat o vklad do katastru nemovitostí elektronicky najdete zde.

Elektronická podání umožňují komunikaci občanů s úřadem bez nutnosti doručování listiných podob dokumentů, značně tak urychlují komunikaci mezi veřejností a úřady v resortu a přináší rovněž snížování nákladů při stejné zátěži.

Související

Datum poslední aktualizace: 08.09.2022

Aktuality

23.07.2024
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení pracovního místa ředitele/ky Výzkumného ústavu geodetického, topografického a kartografického, v.v.i.

12.07.2024
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa rada/odborný rada - Administrace UNIX.

11.07.2024
Od 1. 8. 2024 budou v aplikaci Nahlížení do KN vybrané údaje u výstupu Informace o řízení dostupné pouze přihlášeným uživatelům. Přihlášení bude nezbytné pro zobrazení následujících údajů: katastrální území, ve kterém se nachází nemovitosti, kterých se řízení týká; seznam účastníků řízení; předměty řízení; seznam nemovitostí, ke kterým byl v rámci řízení zapsán cenový údaj. Uvedené údaje bude možno zobrazit také prostřednictvím QR kódu, který je uveden v návrhu na vklad vyhotoveném pomocí aplikace Návrh na vklad. Základní informace o řízení a provedené operace budou nadále dostupné i nepřihlášeným uživatelům a nebudou vyžadovat zadání CAPTCHA kódu.


09.07.2024
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa ředitele/ředitelky Katastrálního pracoviště Hustopeče.

03.07.2024
S účinností od 1. 7. 2024 byl zahájen ostrý provoz digitálních technických map krajů zastřešených informačním systémem digitální mapy veřejné správy, jehož správcem je Český úřad zeměměřický a katastrální.

19.06.2024
Dne 1. 7. 2024 nabývá účinnosti vyhláška č. 50/2024 Sb., kterou se mění vyhláška č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů.